Carisma CRF-1 Classic Team Lotus 98T

La compagnie Hong Kong-aise Carisma choisi d’étendre sa gamme de voitures, habituellement orientée loisir, vers des modèles de compétition. C’est le cas de cette nouvelle CRF-1 proposée avec une livrée 98T licenciée par la team classic Lotus. Sous la carrosserie on retrouve l’essentiel du prototype dont je vous parlais il y a quelques jours ici et qui a gagné les championnats Anglais. Vous retrouverez ci dessous l’essentiel des caractéristiques de la machine. Disponible dors et déjà sur le shop Carisma au prix de 399$

Main Technical Specifications

· Full Carbon Fibre Race Chassis, Aircraft Grade Alloy and Composite Components.
· Unique front bulkhead design for multiple set ups and ease of on-the-fly tuning.
· Rear pivot pod with innovative side shock sliders and optional Dual-Stage Suspension.
· Every aspect of the geometry is fully adjustable to dial in any track condition.
· Real world tested. No theoretical, No simulation, Race proven.
· The 98T body is race spec Polycarbonate, supplied clear (but pre-cut).
· Includes full detailed decal sheets, including Senna helmet detailing.

Front End Innovations

· Adjustable Castor 0-14 deg by changing 1 shim
· Adjustable Camber -3 to (as much positive as you want) by adding shims
· Adjustable Ride Height by changing shims under front end assembly
· Metal Pivot balls for increased durability and smooth movement
· Aluminium upper arm mounts
· Built in reactive castor (5 degrees) for increased steering
· Durable steering blocks with 2 steering link mounting positions
· Adjustable roll centre by adding shims under top arms
· Extra long front wheel axles to allow a multitude of wheels/tyres to fit
· Easily Adjustable front width
· Industry STD front springs on the king pins
· Adjustable Ackermann settings – 3 positions from the kit.
· Front brace helps support the front end and increases front to rear chassis stiffness
· M4 screws used to mount the front end assembly into sturdy aluminium mounts for maximum durability
· Castor mount supports the front end to reduce chances of tweak on impacts
· Dual Ballraced single pivot aluminium steering bellcrank
· 2 Wheelbase settings using the same parts
· Steering lock stops
· 1 piece stiff lower suspension arm – more steering and less chance of tweak
· Accepts all ETS allowed wings and others

Rear End Innovations

· Increased centre pivot angles allow huge pod movement – huge advantage on bumpy tracks and curb riding.
· Lightweight 2 piece aluminium bulkheads
· Ride height adjustable via shims under the aluminium bearing holders.
· Smooth durable ball differential with thrust race built in
· Accepts all 14mm hex wheels
· 4 screw option for holding the motor in place, extra durability if required.
· Increased motor cooling due to the open pod design
· Carbon Rear wing mount with multiple height positions for fine tuning the handling to the wing you choose.
· Carbon brace under rear axle – increase durability
· Accepts all ETS allowed wings and others

Side Damper Tube Shock Innovations

· Tunable rear pod side angles – reduce angle with shims / accepts front suspension springs for an industry first dual stage suspension.
· Side Damper tubes tunable with different oils/greases and have coil over springs with adjustable threaded collars to adjust tweak settings.
· Accepts 1/12th scale centre shock springs

Centre Shock Innovations

· Large stroke centre shock – better over bumpy tracks
· Oil filled coil over spring design

Accueil Forums Carisma CRF-1 Classic Team Lotus 98T

5 sujets de 1 à 5 (sur un total de 5)
  • Auteur
    Messages
  • #57617
    ph3nyx
    Admin bbPress

    La compagnie Hong Kong-aise Carisma choisi d’étendre sa gamme de voitures, habituellement orientée loisir, vers des modèles de compétition. C’est le c [Voir l’article complet : Carisma CRF-1 Classic Team Lotus 98T]

    • Ce sujet a été modifié le il y a 6 jours et 1 heure par ph3nyx.
    #57629
    did03
    Participant

    Un essai bientôt ?

    #57630
    ph3nyx
    Admin bbPress

    Oui normalement le fabriquant devrait m’envoyer un kit pour faire la review :f1b:

    #57631
    X_4000
    Participant

    On pourra se procurer la carrosserie et les ailerons+diffuseur séparément ?

    #57632
    ph3nyx
    Admin bbPress

    Oui sur le shop carisma ils sont deja en ligne

    https://www.carisma-shop.com/en/product.php?cid=103&page=9

5 sujets de 1 à 5 (sur un total de 5)
  • Vous devez être connecté pour répondre à ce sujet.
Aller à la barre d’outils