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Exotek F1Ultra

C’est la première voiture complète proposée par Exotek et c’est une F1, ce qui en dit long sur l’amour de la catégorie qu’Exotek porte à travers ses innovations. Et d’innovation il est question à propos de cette F1 Ultra. Toutes les parties sortent de l’ordinaire , que ce soit le design du pod aluminium, le support d’aileron suspendu, les 3 amortisseurs, le châssis mi aluminium mi carbone , le support du train avant d’une seule pièce, les pivots montés avec des clips … dans le moindre détails on trouve la finition Exotek . C’est une superbe réalisation !
Vous trouverez ci dessous quelques images de la F1 ainsi que ses caractéristiques techniques en anglais

-Patent pending floating rear pod suspension system. Provides unmatched rear traction needed for rubber tire F1 racing. Because the rear suspension generates so much rear traction you are able to use more aggressive front tires which translates to greatly improved lap times and full race length consistency.

-Extra narrow chassis (only 72mm wide) for improved ground clearance and faster corner speeds

-Ultra smooth sealed micro shocks for maintenance free rear pod tuning and only 3.8gr each including the oil!

-Micro shocks includes 3 tuning spring sets for low, medium and high grip tracks

-Innovative double spring top ‘clutch’ shock uses an additional internal spring to provide increased forward bite

-Chassis mounted, lightweight rear wing mount. Simple and elegant design that increases the overall rear grip

-Extra long, heavy duty no flex side links. The longest links of any F1 car provides less rear pod angling (less rear bump steer) as the rear tires travel up and down for improved high speed consistency

-One piece, heavy duty, machined alloy rear pod. Provides tweak free racing, extra traction and improved motor cooling

Heavy duty oversized 1/4″ rear axle bearings. Much much stronger than typical smaller standard 1/4″ pan car bearings.

-One piece heavy duty machined alloy front bulkhead provides rock solid front suspension mounting

-Two piece hybrid chassis is optimized to work on all track conditions including low grip asphalt and high grip black carpet.

-Long and short wheelbase adjustment for large and small tracks.

-Machined alloy precision steering rack and post included

-Easy adjust front camber and caster turnbuckle system means no clumsy ‘camber inserts’ to deal with for quick and precise adjustments without even the need to remove the body

-6 sided turnbuckles for easier turnbuckle wrench access (uses 4mm wrenches)

-Extra heavy duty 3mm thick front arms for tweak free racing

-Super smooth and lightweight pro ball diff included that uses 1/12th style spur gears and diff parts

-Secure shorty lipo tray with carbon lipo tab for easy lipo access

-Open rear pod design makes for easier tweak free motor wire routing

-High quality premium YFS screws used throughout

-Heavy duty, high visibility, multi element front wing included

-Lightweight, high visibility, high downforce, adjustable rear wing included

-Can be used with aftermarket F1 gear diffs or spools (1/4″ axles etc)

Plus d’infos sur le site Exotek

Accueil Forums Exotek F1Ultra

4 sujets de 1 à 4 (sur un total de 4)
  • Auteur
    Messages
  • #58288
    ph3nyx
    Maître des clés

    C’est la première voiture complète proposée par Exotek et c’est une F1, ce qui en dit long sur l’amour de la catégorie qu’Exotek porte à travers ses i [Voir l’article complet : Exotek F1Ultra]

    #58295
    X_4000
    Participant

    Le pod n’a ni pivot ni Vlink on dirait, il y a à la place un espèce de link unique qui relie pod au chassis

    #58301
    ph3nyx
    Maître des clés

    En fait ca reprend le principe de la barre Panhard qui est pas mal utilisée aussi en franchissement (crawler)

    #58411
    ph3nyx
    Maître des clés

    Quelques retours du forum RCTECH , il semblerait que l’axe arrière soit assez fragile (plusieurs cas de casse)

    https://www.rctech.net/forum/electric-road/1067708-exotek-f1ultra-14.html

4 sujets de 1 à 4 (sur un total de 4)
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